دستور العمل استفاده از لوگو
پس از اخذ گواهینامه دستورالعمل استفاده از لوگو برای مشتری ارسال می شود خلاصه ای از این دستورالعمل:
برای استانداردهای ایزو به طور کلی توسط نهادهای تایید صلاحیت AB (Accreditation Body) قوانین استفاده از لوگو تعیین میشود. این قوانین به منظور حفظ اعتبار و جلوگیری از سو استفاده از لوگوهای طراحی معتبر مثل IAF یا AB طراحی شده اند. در ادامه برخی از اصول کلی آورده شده است:
- لوگو فقط باید توسط سازمانهایی استفاده شود که گواهینامه معتبر دریافت کرده اند.
- لوگو نباید روی محصولات یا بسته بندی لوگو درج شود.
- لوگو باید مطابق طراحی اصلی درج شود با همان رنگ و اندازه.
- استفاده از لوگو نباید بهگونهای باشد که مشتریان یا عموم مردم را گمراه کند یا اطلاعات نادرستی ارائه دهد. اگر گواهینامه سازمان لغو شود یا منقضی گردد، سازمان باید فوراً استفاده از لوگو را متوقف کند.